NO99 NO98 NO97 NO96 NO95 NO94.5 NO94 NO93.5 NO93 NO92.5 NO92 NO91 NO90 NO89.5 NO89 NO88 NO87 NO86.5 NO86 NO85.5 NO85 NO84 NO83.5 NO83 NO82.5 NO82 NO81.5 NO81 NO80.5 NO80 NO79 NO78.5 NO78 NO77.5 NO77 NO76.9 NO76.8 NO76.6 NO76 NO75 NO74 NO73 NO72 NO71 NO70.5 NO70 NO69 NO68 NO67 NO66.9 NO66.8 NO66.7 NO66 NO65 NO64.5 NO64 NO63 NO62 NO61 NO60 NO59,5 NO59 NO58 NO57 NO56 NO55 NO54 NO53,5 NO53 NO52,5 NO52 NO51 NO50 NO49 NO48 NO47 NO46,5 NO46 NO45 NO44
eng  /  esileht  /  login

Kuidas seletada pilte surnud jänesele

Ojasoo / Semper

kava | press | trükis | video | piletimaailm

Tiit Ojasoo ja Ene-Liis Semperi Lavastuse Kuidas seletada pilte surnud jänesele idee sai alguse siis, kui – kasutades Märt Väljataga sõnu – oli selgeks saanud, et kultuur on kaotanud pühapaiste riismedki ning Eesti asi peab otsima endale lisaargumente. Kuid asi ei ole kunstnike ühiskondlikus positsioonis, uues loomeliitude pleenumis või kaasaegse kunsti väheses mõistmises. Asi on kunstis eneses. Selles, mis eristab head kunsti halvast, kirglikku kiretust, ilusat ilutsevast.

Mitmed on juba pikemat aega oodanud, et Teater NO99 pöörduks tagasi populaarse sotsiaalkriitilise teatri poole. Seda eriti praegu, mil ajad on rasked ning tööpuudus, majandusäng ja avaliku sektori palgakärbe peaksid olema iga tundliku kunstniku südames. Ent võib-olla on just praegu õige aeg rääkida hoopis sellest, mis on mittetootlik – sellest, mis on puhas kulutus.

Kuidas seletada pilte surnud jänesele on lavastus kunsti tegemisest ja vastuvõtmisest. Improviseeritakse, tantsitakse, tsiteeritakse performance’eid, ehitatakse installatsioone ning hoitakse kõrgel kunsti lippu, kui barrikaadidele tõusevad vürtspoodnikud. Jah, see on lavastus sellest, kuidas maailma paremaks muuta. Värskus ja väsimine, tegemine ja ootamine, rõõm ja meeleheide, usk ja kannatus.

Lavastuse pealkiri tsiteerib Saksa tegevuskunstniku Joseph Beuysi samanimelist aktsiooni 1965. aastast. Lisaks on lavastuses John Adamsi, Marie Underi, Peter Handke, Taavi Eelmaa, Pablo Neruda, Eha Komissarovi, Anton Tšehhovi jpt mõtted ja teod.

Lavastuse idee, kontseptsioon ja lavastus Tiit Ojasoo ning Ene-Liis Semper. Tantsustseen Mart Kangrolt. Osades Teater NO99 trupp Rasmus Kaljujärv, Risto Kübar, Andres Mähar või Lauri Lagle, Mirtel Pohla, Jaak Prints, Gert Raudsep, Inga Salurand või Eva Klemets, Tambet Tuisk, Marika Vaarik ja Sergo Vares.

Lonkur läheb mööda, käekõrval laps.
Kas hakkan nüüd lugema André Bretoni?

Esietendus 10. märtsil 2009.

Etenduse pikkus umbes 2 tundi ja 30 minutit. Etendus on ilma vaheajata.

Rahvusvahelised festivalid

2013

Juuni | Münchner Kammerspiele (München, Saksamaa)

2011

November | Théâtre de l'Odéon (Pariis, Prantsusmaa)
Jaanuar | Thalia Theater (Hamburg, Saksamaa)

2010


Oktoober | festivalil Sirenos (Vilnius, Leedu)
August | festivalil Tampereen Teatterikesä (Tampere, Soome)
Mai | festivalil Wiener Festwochen (Viin, Austria)
Mai | festivalil auawirleben (Bern, Šveits)

2009

Oktoober |  festivalil Baltiiski Dom (Sankt-Peterburg, Venemaa)
September |  festivalil Divadelná Nitra (Nitra, Slovakia)
September | festivalil OmaDRAAMA 2009 (Tartu, Eesti)
September | festivalil DRAAMA 2009 (Tartu, Eesti)

DRAAMA 2009 pälvis lavastus NO83 Kuidas seletada pilte surnud jänesele ansamblitöö preemia ja Marika Vaarik – naisnäitleja preemia.
OmaDRAAMA toodi esile NO83 Kuidas seletada pilte surnud jänesele: Tiit Ojasoo – Best Production, Marika Vaarik - Best Production, Ene-Liis Semper - Best Production

Baltiiski Domi teatrifestivalil pälvis lavastus Festivali Direktsiooni preemia

Lavastus valiti Eesti teatrikriitikute poolt ajakirja Teater.Muusika.Kino ringküsitlusel möödunud 2008/2009 hooaja parimaks lavastuseks



Pressifotod Ene-Liis Semper